Την άποψη ότι η ταχύτητα και δη η υπερβολική αποτελεί μία από τις σημαντικότερες αιτίες πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων έρχονται να επιβεβαιώσουν τα αποτελέσματα έρευνας, η οποία εκπονήθηκε από το International Transport Forum.

Εξετάζοντας τα στατιστικά στοιχεία δέκα διαφορετικών χωρών, εντοπίστηκε η στενή σχέση που συνδέει την ταχύτητα κίνησης με τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων αλλά και των θανάτων που προκαλούνται από αυτά.

Σύμφωνα με τον διεθνή διακυβερνητικό οργανισμό, μια αύξηση στη μέση ταχύτητα κίνησης των αυτοκινήτων κατά 1% αυξάνει κατά 2% τον αριθμό των τραυματισμών, κατά 3% τους σοβαρούς τραυματισμούς και κατά 4% τους θανάτους που προκαλούνται από τροχαία ατυχήματα.

Έτσι, λοιπόν, ακόμα και μια μικρή μείωση των ορίων ταχύτητας μπορεί να οδηγήσει στον σημαντικό περιορισμό των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων και των ανθρώπινων απωλειών.

Μάλιστα, ο ITF προτείνει την επιβολή ορίου ταχύτητας 30 χλμ./ώρα σε κατοικημένες περιοχές και 50 χλμ./ώρα στον ευρύτερο αστικό ιστό, ενώ για τους επαρχιακούς δρόμους θεωρεί πως το όριο θα πρέπει να είναι τα 70 χλμ./ώρα.