Γιάννης Αδάναλης

Αν υπάρχει ένας λόγος ώστε να αγνοήσει κανείς την κορυφαία πρόταση στην κατηγορία των μικρομεσαίων διαστάσεων SUV (βλέπε BMW X1), τότε αυτός είναι η σχεδιαστική εξωστρέφεια με την οποία οι Βαυαροί θέλησαν να «ντύσουν» το μικρότερο και πιο προσιτό Sport Activity Coupe της γκάμας τους.

O λόγος φυσικά για την BMW X2, η οποία με αφορμή την άφιξή της στην ελληνική αγορά μάς υπενθυμίζει πως η αυξημένη απόσταση από το έδαφος ίσως να μην είναι αρκετή για να καταστήσει ένα SUV ελκυστικό.

Φυσικά δεν είναι μόνο η… θρασύτητα της σχεδίασης εκείνη που κάνει την BMW X2 να ξεχωρίζει, γεγονός που το αντιλαμβάνεσαι από τη στιγμή που μπεις στην αναπόφευκτη διαδικασία της σύγκρισης με την κατά γενική ομολογία πιο συντηρητική BMW X1.

Ξεκινώντας από τις διαστάσεις, ο περιορισμός πρώτιστος του ύψους και δευτερευόντως του μήκους του αμαξώματος κατά 7 και 8 εκατοστά αντιστοίχως, μαρτυρά την πρόθεση της βαυαρικής φίρμας να δημιουργήσει μια πιο ευέλικτη και δυναμική πρόταση.

Σε μεγάλο βαθμό τα έχει καταφέρει, υποβαθμίζοντας παρόλα αυτά τη χρηστικότητα που είναι ικανό να προσφέρει ένα πεντάθυρο SUV, το συνολικό μήκος του οποίου φτάνει τα 4,36 μέτρα.

Για του λόγου το αληθές, ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 470 λίτρα, όταν στην περίπτωση της X1 η αντίστοιχη τιμή ανέρχεται σε 505 λίτρα.

Μένοντας στο εσωτερικό, το σχεδιαστικό παράδείγμα της X2 μπορεί να θεωρηθεί πανομοιότυπο με εκείνο του στενότερου συγγενή της. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι λείπουν εκείνα τα στοιχεία εξοπλισμού που εξασφαλίζουν μια πιο «φρέσκια» και δυναμική εικόνα, δικαιολογώντας ταυτόχρονα την όποια διαφορά τιμής υπάρχει ανάμεσα στις δύο προτάσεις της BMW.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του Sensatec (τεχνόδερμα), το οποίο καλύπτει το ταμπλό, των διακοσμητικών επιφανειών σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα και του τριάκτινου τιμονιού. Εκτός των άλλων , μέρος του βασικού εξοπλισμού αποτελούν και τα πίσω φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, κάτι που δεν ισχύει στη φθηνότερη κατά περίπου 2.000 ευρώ X1.

Με δεδομένες, πάντως, τις επιλογές που προσφέρει ο κατάλογος του προαιρετικού εξοπλισμού, είτε ως μεμονωμένα στοιχεία είτε ως πακέτα (βλέπε M Sport και Μ Sport X), πολύ δύσκολα θα καταφέρει κανείς να αρκεστεί σε όσα προσφέρει η βασική έκδοση.

Και αυτό γιατί επιλέγοντας μία από τις εκδόσεις M Sport ή M Sport X, δεν βελτιώνεται μόνο η εικόνα του αυτοκινήτου ή οι υπηρεσίες/ανέσεις που εξασφαλίζει  αλλά και η παρουσία του στην άσφαλτο.

Με την ισχυρότερη εκδοχή του δίλιτρου κινητήρα diesel να παράγει 231 ίππους και 450 Nm ροπής και το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων να αναλαμβάνει σε συνδυασμό με σύστημα τετρακίνησης xDrive τη βέλτιστη διαχείρισή τους, οι διαδικασίες απλοποιούνται.

Τον δικό τους ρόλο διαδραματίζουν φυσικά και οι ρυθμίσεις του πλαισίου. Όντας στην περίπτωση των εκδόσεων M Sport ένα «κλικ» πιο σφικτές, υποστηρίζουν και με το παραπάνω το δυναμικό προφίλ του αυτοκινήτου, χωρίς να κουράζουν στην ελληνική άσφαλτο και χωρίς να αποκλείουν την παρουσία του σε απαιτητικότερα τερέν.

Για την ώρα, η έκδοση diesel των 231 ίππων συνιστά την κορυφαία στην γκάμα του αυτοκινήτου. Με αφετηρία έναν επίσης δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα, οι εκδόσεις 20d και 18d αποδίδουν 190 και 150 ίππους αντιστοίχως.

Στις παραπάνω επιλογές έρχονται να προστεθούν οι εκδόσεις βενζίνης και ειδικότερα η δίλιτρη X2 σε δικίνητες και τετρακίνητες διαμορφώσεις απόδοσης 192 ίππων και η X2 των 1.499 κ.εκ. Η τελευταία είναι και η πλέον προσιτή, προσφέροντας τους 140 ίππους του τρικύλινδρου συνόλου έναντι 33.200 ευρώ.

Τιμολογιακά, η αμέσως επόμενη έκδοση απέχει σχεδόν 9.000 ευρώ, ωστόσο, κατά τη διάρκεια του λανσαρίσματος και για τις δικίνητες εκδόσεις βενζίνης και diesel των 2,0 λιτρών (sDrive20i και xDrive18d) προσφέρεται έκπτωση που υπερβαίνει τις 8.000 ευρώ.

auto.in.gr