Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Ford EcoSport 2018: Νέα αρχή

Ford EcoSport 2018: Νέα αρχή

Το EcoSport, το μικρότερο σε διαστάσεις και πιο προσιτό SUV στην γκάμα της Ford, πραγματοποιεί μια νέα αρχή με αφορμή τη μεταφορά της παραγωγής του από την Ινδία σε ευρωπαϊκό έδαφος.

Γιάννης Αδάναλης

Ανατρέχοντας στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν της Ford συνειδητοποιείς πως το EcoSport δεν αποτελεί την πρώτη προσπάθεια της μπλε οβάλ φίρμας να σμίξει τις γήινες προδιαγραφές ενός αυτοκινήτου πόλης με τα περιπετειώδη χαρακτηριστικά ενός SUV.

Πολύ πριν η κατηγορία των B-SUV αποκτήσει υπόσταση και μια εντυπωσιακή δυναμική σε ολόκληρη την Ευρώπη, η Ford επιχειρούσε με το Fusion να δημιουργήσει ένα νέο είδος αυτοκινήτου.

Η προσπάθεια δεν συνεχίστηκε στην κατεύθυνση που ενδεχομένως θα χάριζε στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία με τις αμερικανικές ρίζες ένα σαφές πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού. Τα μεγαλύτερα σε μέγεθος οχήματα ελευθέρου χρόνου κέρδισαν τη μάχη, όχι όμως και τον πόλεμο.

Δεκαπέντε χρόνια μετά, η ύπαρξη ενός μικρού σε διαστάσεις και τηρουμένων των αναλογιών προσιτού SUV στην γκάμα ενός κατασκευαστή θεωρείται επιβεβλημένη.

Για την Ford, η απάντηση ήρθε από ένα αυτοκίνητο που εξελίχθηκε με γνώμονα τις ανάγκες αναπτυσσόμενων αγορών. Ο λόγος το ινδικής καταγωγής EcoSport δεν κατάφερε να πείσει για τον ευρωπαϊκό προσανατολισμό του, πόσο μάλλον να εκπληρώσει μια σαφώς απαιτητικότερη αποστολή του.

Κάπως έτσι, λοιπόν, οι αλλαγές δεν άργησαν να έρθουν. Η γραμμή παραγωγής μεταφέρθηκε από τη μακρινή Ινδία στη Ρουμανία, ο σχεδιασμός εναρμονίστηκε με τα πρότυπα των μεγαλύτερων SUV της φίρμας, ο εξοπλισμός εκσυγχρονίσθηκε και η ποιότητα αναβαθμίστηκε.

Αν στα παραπάνω προσθέσει κανείς την παρουσία νέων εκδόσεων (χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της ST Line), συστήματος τετρακίνησης και αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, τότε καταλήγει στο συμπέρασμα πως στην περίπτωση του Ford EcoSport ο τίτλος του νέου ταιριάζει περισσότερο από εκείνον του ανανεωμένου.

Φυσικά πριν φτάσεις βέβαια στην κορυφαία έκδοση diesel των 125 ίππων, η οποία είναι και η μοναδική που εξοπλίζεται έστω και προαιρετικά με σύστημα τετρακίνησης, θα χρειαστεί να προσπεράσεις εκείνους τους συνδυασμούς που έχουν ως αφετηρία το «μικρό θαύμα» της Ford και συγκεκριμένα τον τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης του ενός λίτρου.

Ο τελευταίος προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις ισχύος, ξεκινώντας από τους 100 ίππους και φτάνοντας τους 140 ίππους. Η ενδιάμεση επιλογή –εκείνη των 125 ίππων δηλαδή- φαντάζει πάντως ως η πλέον συμφέρουσα αυτήν την εποχή, καθώς προσφέρεται έναντι 16.498 ευρώ στο πληρέστατο από κάθε άποψη επίπεδο εξοπλισμού Business.

Αντιστοίχως, ο νέος κινητήρας diesel του 1,5 λίτρου προσφέρεται σε εκδόσεις των 100 και των 125 ίππων, με την τιμή του αυτοκινήτου σε αυτές τις περιπτώσεις να ξεκινά από τα 17.407 ευρώ και τα 19.422 ευρώ αντιστοίχως.

Επιστρέφοντας στις τεχνολογικές αναβαθμίσεις που παρουσιάζει το ανανεωμένο EcoSport, να αναφέρουμε ενδεικτικά την παρουσία ενός σύγχρονου συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, το οποίο στις εκδόσεις Business και ST Line υποστηρίζεται από μια οθόνη αφής μεγέθους 8 ιντσών, καθώς και στο σύστημα εντοπισμού οχημάτων στην τυφλή γωνία των εξωτερικών καθρεπτών.

Στις θετικές εντυπώσεις που αποκομίσαμε από την πρώτη μας επαφή με το αυτοκίνητο επί ελληνικού εδάφους συγκαταλέγεται και ο τρόπος με τον οποίο διαχειρίζεται την απόσταση των 19 εκατοστών που το χωρίζει από το έδαφος (16 εκατοστά στην περίπτωση των εκδόσεων diesel), υπενθυμίζοντας τον οδηγοκεντρικό προσανατολισμό που κατά παράδοση χαρακτηρίζει τις προτάσεις της Ford.

Όλα αυτά φυσικά στην υπερτροφοδοτούμενη-ισχυρότερη έκδοση βενζίνης των 140 ίππων –τη μοναδική διαθέσιμη- και στην εξοπλιστική έκδοση ST Line, η οποία μεταξύ άλλων διαθέτει διαφορετικές ρυθμίσεις αναρτήσεων.

auto.in.gr

Sports in

Κοβάσεβιτς: «Κανονικά στην Τουρκία η ρεβάνς με τη Φενέρ, δεν ανησυχούμε για την ασφάλεια»

Όσα είπε ο Ντάρκο Κοβάσεβιτς για τη ρεβάνς με τη Φενέρμπαχτσε και την ασφάλεια στην Τουρκία

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024