Γιάννης Αδάναλης

Ξεδιπλώνοντας την γκάμα της VW και εξαιρώντας τα νεόφερτα SUV που μπορείς να συναντήσεις σε αυτή, οι υπόλοιπες προτάσεις της γερμανικής φίρμας διαθέτουν, αν μη τι άλλο, μια αξιόλογη προϊστορία.

Όλες πλην του μικρότερου σε διαστάσεις up! που παρά τη σύντομη παρουσία του στους ευρωπαϊκούς δρόμους και την ομολογουμένως «φτωχή» παράδοση που διέθετε μέχρι πρόσφατα η VW στην εν λόγω κατηγορία αυτοκινήτων, κατάφερε να κλέψει τις εντυπώσεις παίρνοντας τις απαραίτητες αποστάσεις από τον λατινοαμερικάνο προκάτοχό του και τις αμφιλεγόμενες προδιαγραφές του.

Αν το 2011 όλοι μιλούσαν για ένα πραγματικό αυτοκίνητο με ποιοτικά χαρακτηριστικά που μπορούσαν κάλλιστα να συγκριθούν ακόμα και με μικρομεσαίων διαστάσεων τετράτροχα, σήμερα έχουν έναν ακόμα λόγο να υποστηρίζουν κάτι τέτοιο.

Το up! μπορεί πλέον να υπερηφανεύεται όχι μόνο για τις αποδεδειγμένες ικανότητές του στην άσφαλτο, τις οποίες μάλιστα έρχεται να επεκτείνει το πρώτο και μοναδικό για την ώρα υπερτροφοδοτούμενο σύνολο βενζίνης της γκάμας του, αλλά και για την ωριμότερη και ταυτόχρονα νεανικότερη προσέγγιση των πραγμάτων.

Οι σχεδιαστικές παρεμβάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στις επιφάνειες του αμαξώματος περιορίζονται στον μπροστινό και πίσω προφυλακτήρα, στα φωτιστικά σώματα και τους καθρέπτες, οι οποίοι ενσωματώνουν τα φλας.

Από απόσταση το up! του 2016 δείχνει πανομοιότυπο με το μοντέλο που καλείται να αντικαταστήσει, πλησιάζοντας, ωστόσο, αυτές οι ασήμαντες στα χαρτιά αλλαγές συνθέτουν μια δυναμικότερη εικόνα.

Ίσως είναι τα νέα χρώματα αμαξώματος -επτά στο σύνολο- και οι εντυπωσιακοί τροχοί των 17 ιντσών εκείνα τα στοιχεία που κάνουν το ανανεωμένο up! να ξεχωρίζει από το σημερινό, ίσως είναι οι αμέτρητες δυνατότητες εξατομίκευσης εκείνες που του χαρίζουν την απαραίτητη, για τη συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων, φρεσκάδα.

Μένοντας στον εξοπλισμό και στις δυνατότητες που αυτός προσφέρει, αξίζει κανείς να αναφερθεί στα δύο νέα ηχοσυστήματα τα οποία χάρη στη λειτουργία «Composition Phone» και τη βάση που τοποθετείται στην κορυφή της κονσόλας μετατρέπουν ένα smartphone σε κέντρο ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Η εφαρμογή «maps+more» της VW επιτρέπει την πλοήγηση ακόμα και όταν δεν είσαι συνδεδεμένος στο διαδίκτυο, εξασφαλίζει πρόσβαση στα δεδομένα του υπολογιστή ταξιδίου, ενώ υποστηρίζει και την κάμερα οπισθοπορείας όπου αυτή είναι διαθέσιμη.

Το νέο πολυλειτουργικό τιμόνι, το σύστημα ανοικτής ακρόασης, η παρουσία όλων των απαραίτητων διακοπτών στην πλευρά του οδηγού και η προσθήκη κάποιον εξοπλιστικών στοιχείων όπως ο αισθητήρας βροχής και απώλειας πίεσης ελαστικών απαντούν στην κριτική που είχε δεχθεί ο θάλαμος επιβατών του up! στο παρελθόν διορθώνοντας τα όποια λάθη εργονομίας.

Περνώντας στα μηχανικά μέρη του VW up!, η προσθήκη ενός TSI κινητήρα -έστω και αν αυτός είναι ο μικρότερος σε χωρητικότητα και απόδοση που διαθέτει αυτή τη στιγμή η γερμανική φίρμα- συνιστά αναμφίβολα τη μεγαλύτερη είδηση.

Ο λόγος φυσικά για το τρικύλινδρο σύνολο των 999 κ.εκ., που όπως και στην περίπτωση του Polo αποδίδει 90 ίππους και 160 Nm ροπής, διαμορφώνοντας την ισχυρότερη-ταχύτερη έκδοση του αυτοκινήτου.

Ενδεικτικό των δυνατοτήτων του υπερτροφοδοτούμενου up! είναι το γεγονός ότι οι επιδόσεις του (0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 δευτερόλεπτα) μπορούν να συγκριθούν με την πρώτη γενιά του εμβληματικού Golf GTI.

Αν και η συγκεκριμένη έκδοση του VW up! είναι με διαφορά η ικανότερη, όταν μιλάς για ένα αυτοκίνητο πόλης οι λύσεις που προσφέρουν τα ατμοσφαιρικά κινητήρια σύνολα παραμένουν αξιόπιστες και δίχως αμφιβολία επαρκείς.

Με 60 ή 75 ίππους και 95 Nm ροπής ο «χιλιάρης» κινητήρας του VW up! τα καταφέρνει περίφημα, έχοντας στο πλευρό του ένα μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων ή προαιρετικά την αυτοματοποιημένο μονάδα με τον ίδιο αριθμό ταχυτήτων.

Στην γκάμα του «μικρού» VW παραμένει και η έκδοση φυσικού αερίου απόδοσης 68 ίππων, η οποία διατηρεί τον τίτλο της αποδοτικότερης και πλέον φιλικής προς το περιβάλλον, εκλύοντας μόλις 82 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.

Πληρέστερο από όποια πλευρά και αν το κοιτάξει κανείς, νεανικότερο και το ίδιο αποτελεσματικό σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν, το VW up! συνεχίζει την πορεία του στην ευρωπαϊκή αγορά από εκεί ακριβώς που σταμάτησε. Από την κορυφή της κατηγορίας των καθαρόαιμων αυτοκινήτων πόλης.

Το ανανεωμένο VW up! με μια ματιά

Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 3,600/ 1,645 / 1,478

Μεταξόνιο (μέτρα): 2,407

Κινητήρας (κ.εκ.):  999 (1.0 60 PS), 999 (1.0 75 PS), 999 (1.0 TSI 90 PS), 999 (1.0 eco up! 68 PS)

Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 60/5.000 (1.0 60 PS), 75/6.200 (1.0 75 PS), 90/5.000 (1.0 TSI 90 PS), 68/6.200 (1.0 eco up! 68 PS)

Ροπή (Νm/σ.α.λ.): 95/4.300 (1.0 60 PS), 95/4.300 (1.0 75 PS), 160/1.500 (1.0 TSI 90 PS). 90/3.000 (1.0 eco up! 68 PS)

Βάρος (κιλά): Aπό 926

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) : 4,1 (1.0 60 PS), 4,1 (1.0 75 PS), 4,4 (1.0 TSI 90 PS), 4,5 (1.0 eco up! 68 PS)

Εκπομπές CO2 (γραμμ./χλμ.): 96 (1.0 60 PS), 96 (1.0 75 PS), 101 (1.0 TSI 90 PS), 82 (1.0 eco up! 68 PS)

Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 14,4 (1.0 60 PS), 13,5 (1.0 75 PS), 9,9 (1.0 TSI 90 PS), 16,3 (1.0 eco up! 68 PS)

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 162 (1.0 60 PS), 172 (1.0 75 PS), 185 (1.0 TSI 90 PS), 165 (1.0 eco up! 68 PS)

auto.in.gr