Την έντονη αντίδραση της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών έχει προκαλέσει η υπόθεση του 4ου θέματος των πανελλαδικών, που επελέγη από την κεντρική επιτροπή εξετάσεων ως πρωτότυπο, αλλά δεν ήταν. Για «σοβαρό ζήτημα δεοντολογίας» κάνει λόγο η Ένωση Φυσικών.

Όπως καταγγέλθηκε στον ΒΗΜΑ 99,5 το πρωί της Πέμπτης, η εν λόγω άσκηση είχε αναρτηθεί σε ιστοσελίδα προ δύο μηνών και είχε σχολιαστεί από δεκάδες καθηγητές, μεταξύ των οποίων και από το μέλος της κεντρικής επιτροπής εξετάσεων που το πρότεινε ως θέμα για τις πανελλαδικές.

Σύμφωνα με την καταγγελία, το μέλος της κεντρικής επιτροπής εξετάσεων που πρότεινε το θέμα είναι και συνδιαχειριστής της ιστοσελίδας. Μάλιστα, σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο εν λόγω καθηγητής είχε επαινέσει την άσκηση για την πρωτοτυπία της.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Βήματος, το μέλος αυτό της κεντρικής επιτροπής εξετάσεων παρουσίασε την επίμαχη άσκηση στην επιτροπή επιλογής των θεμάτων ως πρωτότυπη. Ο εκπρόσωπος της Ένωσης Φυσικών, που ήταν παρών, διαφώνησε με την επιλογή αυτή. Αντίθετα, τα άλλα μέλη της επιτροπής συμφώνησαν ότι το θέμα αυτό είναι σωστό και το επέλεξαν.

Ο α’ αντιπρόεδρος της Ένωσης Φυσικών Π.Φιλντίσης που έκανε την καταγγελία δήλωσε: «Όταν κάποιος δηλώνει στην Επιτροπή ότι έφερε ένα πρωτότυπο θέμα και ο εκπρόσωπος μας του απαντάει ότι δεν είναι και παρόλα αυτά, το θέμα επιλέγεται, δεν μπορούμε να μην διαπιστώσουμε ότι υπάρχει θέμα ηθικής τάξης».   

Ένωση Φυσικών: «Σοβαρό ζήτημα δεοντολογίας»

«1. Ισχύουν απόλυτα τα όσα επεσήμανε η επιτροπή των συναδέλφων μας που έλυσε τα θέματα και εξέδωσε την ανακοίνωση της 22/5/2013

2. Μεγάλο μέρος των θεμάτων είναι εκτός της φιλοσοφίας του Σχολικού βιβλίου και της διδασκαλίας του μαθήματος στο σχολείο.

3. Αρκετά ερωτήματα είναι εκτός του αναλυτικού προγράμματος που σήμερα ισχύει. Το γεγονός αυτό κάνει ακόμα πιο επίκαιρο το αίτημα της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών για αλλαγή του αναλυτικού προγράμματος.

4. Τίθεται σοβαρό ζήτημα δεοντολογίας και τάξης σε σχέση με το 4ο θέμα διότι παραπλήσιο αυτού υπήρχε σε γνωστό ιστολόγιο συναδέλφου από τον Μάρτιο και μάλιστα έτυχε σχολιασμών μεταξύ άλλων συναδέλφων.

5. Δυστυχώς η άποψη των συναδέλφων για το τι Φυσική διδάσκουμε και τι ζητούμε από τους μαθητές μας, οδηγεί τα παιδιά μακριά από την Φυσική και τις επιστήμες που έχουν σχέση με αυτή».

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ